1expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

вторник, 3 януари 2017 г.

Шоколадова мус торта


Необходими продукти:

300 грама шоколадови бисквити с пълнеж
100 грама разтопено масло

400 грама черен шоколад
125 грама млечна сметана
4 яйца, разделени  на белтъци от жълтъците
40 кафява захар
375 грама сметана за разбиване

За глазурата

125 милилитра сметана
2 супени лъжици глюкоза
100 грама черен шоколад  70% масленост
1 супена лъжица слънчогледово олио
 

Приготвяне:

Намажете леко с разтопено масло форма със свалящ се ринг с диаметър 20 сантиметра
Смелете бисквитите в блендер, докато получите трохи.
Прибавете към трохите разтопеното масло и разбъркайте, докато се разпредели равномерно.
Поставете получената смес на дъното на формата и заравнете, с помощта на лъжица. Поставете блата в хладилника, докато приготвяте крема.

Начупете шоколада и добавете 125 милилитра млечна сметана в удобен съд, поставете ги на водна пара. Разбърквайте,  докато шоколада се разтопи и сместа стане гладка. Оставете настрани да се поохлади.
Отделете жълтъците от белтъците на яйцата.
След като шоколадовата смес се е поохладила, прибавете жълтъците към нея и разбъркайте енергично с кухненска тел за разбиване, докато стане гладка.

Разбийте белтъците с миксер на твърда пяна и започнете да добавяте захарта постепенно, като продължавате да разбивате с миксера. Белтъците трябва да станат гъсти и лъскави. Когато са готови, прибавете ги на няколко пъти към шоколада.
Разбийте 375 грама сметана на мек крем и я добавете на няколко пъти към шоколадовия мус, като разбърквате внимателно със сликонова шпатула.
Изсипете крема върху бисквитения блат и го заравнете.
Поставете тортата в хладилника да 4-5 часа.

Накрая пригответе глазурата, като загреете сметаната заедно с глюкозата.
Настържете или нарежете шоколада на дребни парченца. Изсипете върху него горещата сметана и разбъркайте. Прибавете и една лъжица растителна мазнина.
Разбъркайте, докато шоколадовата глазура стане гладка. 
Не чакайте да се охлади, а я изсипете веднага върху студения мус и разклатете леко, за да се разпредели равномерно.

Поставете тортата в хладилника за един час или повече.
Можете да я декорирате преди да я разрежете.

Преди да разрежете тортата я оставете на стайна температура за 20-30 минути.
За да разрежете тортата, поставете голям и остър нож в гореща вода за една минута. След това избършете с чиста и суха кърпа острието му и разрежете тортата. Повторете отново за другия разрез.
Тортата не може да се разреже добре по друг начин, затова ви съветвам да го направите по този.
 

Насладете се на това калорично шоколадово изкушение!

11 коментара :

  1. Празнично красива, фина и елегантна торта, Таня -
    чудесен старт на новата 2017 година!
    Нека бъде за теб здрава и мирна,
    вдъхновена и успешна, с много радост,
    хубави моменти и лично удовлетворение.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Дианка :)
      Дано Новата година да бъде за всички, здрава и пълноценна!
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  2. Съвършена! И невероятно красива шарка се е получила от горещия нож! Като дантела е! Златни ръце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, мила Йоли!
      Изобщо не бях забелязала шарката, имаш око за детайлите :)
      Прегръдка!

      Изтриване
  3. Страхотна торта Таня. Поздравления и за чудесния блог. Тук намирам подходящи рецепти за много семейни празници, и не само. Адмирации.
    Смятам да направя тортата за специален повод, но имам няколко въпроса. Начинаеща съм в тортоправенето:) и се обърквам с тия сметани. До колкото разбрах си ползвала два различни вида смеана-125гр. Млечна сметана което ще рече, бита сметана(тази която е леко косела като кисело мляко с висока масленост) на английски sour cream-правилно ли съм разбрала? А другата 375гр. е wipping cream -течната животинска сметана 35-40%.
    Извини ме за английския но не живея в България и ще ми е най-удобно да имам именат на продуктите които трябва да си набавя.
    Ще съм ти благодарна ако ми направиш тези уточнения скоро щото смятам да правя торатата утре или в петък най-късно.
    Поздрави, Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мария :) Много се радвам, че посещаваш блога и че намираш рецепти, които ти допадат. За мен е удоволствие да присъствам на вашата трапеза със своя рецепта :)
      И двата вида сметана които съм ползвала е течна, но 125 милилитра използвах животинска не е кисела, а просто е с по-ниско съдържание на мазнини 20%. Другата е точно както си написала, сметана за разбиване леко подсладена. Това е. За тортата е важно, да избереш хубав и любим шоколад, защото той ще бъде водещ за вкуса и.
      Желая ти успех с тортата и очаквам да споделиш мнение след като я опитате :)
      Поздрави!

      Изтриване
  4. Много ти благодаря за бързия отговор Таня. Цял ден проверявах и чаках за него. Благодаря и за допълнителните уточнения за шоколада, вече купих, е фин млечен е, с по-малко какао, но пък е любим на нашия баща който ще има празник в събота. Тук се празнува и ден на бащата, както е и деня на майката в България. Ще направя целия мус с един вид сметана, 35%масленост животинска, познавам я, работила съм с нея. Блата на тортата вече стяга в хладилника, утре ще спретна муса и глазурата. Моята глюкоза обаче е доста гъста, наподобавя повече консистенцията на смола, марката е Wilton. Ако сложа 2с.л. няма ли да се сгъсти повечко глазурата?
    Ако не успееш да ми пишеш, ще карам по рецептата, и непременно ще дам отзив. Но от сега съм сигурна в добрия краен резултат.
    Сърдечни поздрави:) Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мисля, че глюкозата по принцип е с такава консистенция, сложи си 2 лъжици от нея, ще бъде добре. Ще трябва да намалиш количеството сметана, щом ще използваш млечен шоколад. Сложи 100 милилитра в началото и 300 милилитра разбити накрая. В противен случай, може да не стегне муса достатъчно. Формата намажи добре с мазнина или използвай ацетатно фолио, за да бъде гладка тортата отвън.
      Успех, Мария :)

      Изтриване
  5. Ти си удивителна, светкавичен отговор. Не знам как да ти благодаря за ценните съвети. Вдъхнови ме, още днес ще направя муса, и ще спазя точно всички нововъведения:)Знаеш ли, пръскам формата с един спрей против залепване, и нямам никакви проблеми(правила съм парфе така). Ама и друго си мислех, ринга ми е 7см. висок, ще ми стигне ли височината, или да правя в 22см.?
    Толкова много въпроси изникват, а при теб е посред нощ. Не искам да преча, за това ще изчакам ако имаш време да ми драснеш утре, че стана като чат сега.
    Хиляди благодарности мила Таня и топли прегръдки
    Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В 22 сантиметровата форма мисля, че е по-добре, защото моята торта беше висока около 12 сантиметра, но с малък диаметър. За да използваш целият мус, по-добре по-голямата фирма :)
      Няма проблеми за мен, когато мога пиша, не съм заспала още :)

      Изтриване
  6. Танче успях! Резултата от цял ден правене на торти е: една торта по оригиналната ти рецепта със черен шоколад 70% какао, една торта с фин млечен шоколад- с разлика в грамажите по твоите допълните указания и ...още една торта, която е от друг блог(ужким беше лесна за изпълнение, пък имах провал с балата там) и така три торти, две изключително сполучливи- под твоето вещо напътствие, и една обикновена торта-лек провал, който доуправях половин ден. Сега за муса да ти кажа, и в двата случая-чудесен резултат(от муса най-ме беше страх) сега обаче съм щастлива и доволна. Глазурата-никакви проблеми, лесно се разля, бързо стегна.
    Как да ти кажа колко съм ти благодарна? Не намирам думи.. Вече съм с ново самочувствие в тортоправенето-направих мус! Това за мен беше нещо нереално..
    Все се въртя около хладилника да си ги видя мусчетата, не мога да им се нарадвам.. Утре ще ги опитаме и ще пиша пак естествено, стискай палци да останат красиви като махна и ринга. Взела съм мерки и се надявам да няма изненади.
    Благодаря от сърце за всичко което правиш-готвиш, снимаш, помагаш със съвети, вдъхновяваш... Благодаря
    Мария

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...