1expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

понеделник, 14 октомври 2013 г.

Меденки




Това са меденки по рецепта от тефтера на моята майка.
Правила съм много пъти меденки и като цяло рецептите не се различават много.
По скоро начина на оформяне е различното при тях. Във всеки случай аз ги обожавам, но все пак предпочитанията ми са за слепеният вариант, защото от престоя си стават невероятно меки и буквално се топят в устата. Аромата от печенето разнасящ се в целият дом, на коледа и семеен уют също е нещо което обожавам J
Приготвям ги по всяко време на годината и винаги свършват много бързо, нищо че не е коледа. Чудесно подхождат с чашата кафе или с горещият шоколад!


Необходими продукти:

2 яйца
1 ч.чаша ситна захар
½ ч.чаша течен мед
1 ч.чаша олио
1 ч.л. бакпулвер
¼ ч.л. сол
1 ч.л. смесена подправка ( моята аз съм си я правила и включва: джинджифил, карамфил, канела, индийско орехче, и анасон )
Около половин килограм брашно
1 ч.л. с връх натурално какао ( по желание )
За украса 50 гр. шоколад и една чаена лъжичка масло.

Аз смесих натурален и млечен едно към едно.
За слепване съм използвала домашен малинов конфитюр. Може да се използва всякакъв.
В подходящ съд пресявам брашното и го смесвам с ароматната подправка, солта, бакпулвера и какаото.
В дълбока купа разбърквам яйцата със захарта и меда с помощта на телена бъркалка, докато захарта се разтопи. Към сместа прибавям олиото и отново хомогенизирам. Започвам да прибавям по малко от брашното и да  разбърквам докато е възможно с бъркалката. След като започне да се сгъстява, продължавам като омесвам с ръце докато получа меко и нелепнещо тесто.
Тестото трябва да бъде меко, но не прекалено за да могат да се изрязват формички.
Може от полученото тесто да се оформят и малки топчета с ръце, което е по-лесният начин за направата на меденки.

Ще ви  разкажа за начина по който аз ги приготвям. Върху приготвената хартия за печене директно разточвам част от тестото с дебелина 4-5 мм. Изрязвам с формичките фигурки на разстояние по около два сантиметра, като потапям крайчетата им в натурално какао за да не ми залепва тестото по тях. След това отстранявам излишното тесто. Премествам хартията за печене в тавата и пека в предварително загрята фурна на 180С за 8-10 минути. По същият начин приготвям и останалото тесто.
По този начин формите остават непроменени. Тестото е меко и при преместването на меденките една по една стават не добре оформени и всяка една е различна от другата, което затруднява слепването им след това.
Готовите меденки трябва да изстинат добре.
След това ги слепвам с определения за целта мармалад. В този случай - домашен от малини без семки.
Украсявам с разтопения шоколад.
Също така може да се потопят в разтопен шоколад само от едната страна, като шоколада, ако предпочитате, може да бъде и бял. Подреждат се върху хартия за печене докато се втвърди.
Съхранявам в метална кутия.

Колкото по-дълго стоят, толкова по-хубави стават, естествено ако имат късмета да останат.
Определено това са едни от любимите сладки на семейството ми!

Няма коментари :

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...